Komfort v dodávce
Dodávky jsou často podceňovány v oblasti odhlučnění, ačkoliv jejich konstrukce způsobuje výrazný diskomfort, zejména kvůli aerodynamickému odporu, špatně odhlučněným plechům a interiéru, což vede k hluku, rezonancím a vrzání. Navíc kvalita audia bývá mnohem horší než v osobních vozech, přestože se často jedná o vozidla s cenou od 2 do 3 milionů korun. Proto se zaměřujeme na zvýšení komfortu v dodávkách prostřednictvím odhlučnění a ozvučení, abychom zajistili pohodlnou jízdu bez zbytečné únavy a stresu.
Specializujeme se na profesionální odhlučnění a audio zážitek těchto značek:
Balíčky
MINIMAL
STANDARD
COMFORT
PREMIUM MAX
Naše montáže
PROČ CHTÍT LEPŠÍ ZVUK A KOMFORT V AUTĚ?
MÁTE ZÁJEM O ZVÝŠENÍ KOMFORTU?
Neváhejte a obraťte se na nás! Všechno vysvětlíme, ukážeme a poradíme. Odhlučnění a ozvučení provedeme v co možná nejkratší době. Máme pro vás i náhradní vozidlo.
Balíčky ozvučení podrobněji
Balíček Minimal je základním řešením odhlučnění dodávky, které přináší citelnou změnu v komfortu jízdy. Tento balíček zahrnuje kompletní odhlučnění podlahy a to, včetně přední a zadní části podlahy. Dále se odhlučňují kompletně bočnice vč tapců. Nezapomínáme ani na pojízdné boční dveře (šoupačky) a přední dveře vozidla. Balíček Minimal je ideální volbou pro ty, kteří hledají základní úpravu s viditelným efektem, zajišťující lepší akustický komfort a snížení hluku v interiéru.
Balíček Standard přináší komplexní odhlučnění celého interiéru dodávky, včetně střechy, čímž výrazně zlepšuje akustický komfort během jízdy. Tento balíček zahrnuje vše, co balíček Minimal, tedy odhlučnění podlahy, bočnic, tapecírunků, pojízdných bočních dveří (šoupaček) a předních dveří, ale navíc přidává odhlučnění střechy, což zajišťuje maximální pokrytí všech možných zdrojů hluku. Součástí balíčku Standard je také výměna reproduktorů, a to jak předních, tak zadních, což dodávce dodává tak potřebný audio komfort. Tento balíček je ideální volbou pro ty, kteří chtějí komplexnější řešení odhlučnění a lepší ozvučení svého vozidla.
Balíček Comfort představuje střední zlatou cestu pro ty, kteří hledají kompletní odhlučnění a kvalitní ozvučení dodávky. Tento balíček zahrnuje veškeré prvky balíčku Standard, tedy odhlučnění celého interiéru včetně střechy, podlahy, bočnic, tapecírování, pojízdných bočních dveří a předních dveří, a také výměnu předních i zadních reproduktorů. Navíc balíček Comfort přidává subwoofer, který je většinou umístěn pod sedadlem spolujezdce nebo řidiče, což přináší hlubší basy a lepší zvukový zážitek. Tento balíček je ideální volbou pro ty, kteří chtějí nejen efektivní odhlučnění, ale i vylepšený audio systém pro maximální komfort při jízdě.
Proč si vybrat 2din.cz
Nejčastější dotazy
Pokud jste se s odhlučněním setkali teprve nedávno a máte spoustu otázek, nezoufejte. Připravili jsme pro vás seznam nejčastějších dotazů našich klientů.
Důvodů je hned několik. Jedním z hlavních je ekologie, kdy EU dost tlačí na automobilky, aby neustále snižovaly hmotnost vyráběných vozů. To totiž vede ke snižování emisí CO2, avšak za cenu určitých nevýhod při provozu automobilu – nižší hmotnost způsobuje větší hluk ve voze.
Druhý důvod je ryze ekonomický. Prvek odhlučnění je u mnoha automobilek (včetně Škody nebo VW) vesměs přehlížen, a to z důvodu poměrně vysoké nákladnosti. Otázka odhlučnění je proto vnímána až jako druhotná.
Třetí důvod lze snadno popsat opět prostřednictvím nám tolik blízkého koncernu VW. Škoda totiž nemůže být tišší než Volkswagen, zatímco VW nemůže být tišší než prémiové Audi. Je zde tedy jakási posloupnost značek, kdy se status značky odráží i v kvalitě odhlučnění.
Na hluk ve voze má vliv celá řada faktorů. Zmíníme např. tloušťku kovových částí auta, množství a kvalitu akustických nebo antivibračních materiálů, aerodynamiku – konstrukci karoserie modelu, podvozek, uložení kol, gum aj.
Když vezmeme v potaz např. zmiňované obutí, platí pravidlo, že čím větší kola, čím nižší profil gumy a čím větší její šířka, tím je vůz samozřejmě hlučnější. Pokud srovnáme sedany např. s kombíky, vozy kombi jsou hlučnější, protože hluk z kufru má volnou cestu do kabiny řidiče.
Jak už jsme zmiňovali výše, hluk ve voze je ovlivňován řadou faktorů a situace je u každého vozu zcela individuální. V řeči čísel ale při kompletním odhlučnění můžeme mluvit o snížení v hodnotě 2,5 až 4 decibelů, kdy 1 dB můžeme přirovnat k 10 %. V horším případě se tedy celkový hluk sníží o 20–25 %, zatímco v těch lepších o 30–40 %.
V případě kompletního odhlučnění vozu, tedy střechy, podlahy, kufru a všech ostatních částí, se hmotnost vozu zvýší o zhruba 50-80 kg (dle typu auta). Pokud vezmeme v potaz skutečnost, že je průměrná hmotnost automobilu 1300 kg, nejedná se o nijak závratné číslo. Možná vás teď napadlo, že zvýšení hmotnosti vozu musí nutně vést ke zvýšení spotřeby. Není tomu tak. Dodatečných 60 kg spotřebu zpravidla vůbec neovlivní, a pokud ano, tak pouze minimálně.
Pokud na voze pracují 3-4 technici, obvykle to zvládnou během dvou dnů. Auto přitom rozeberou skoro na atomy a pak zase složí zpátky dohromady. Pokud se během této doby bez vašeho miláčka jednoduše neobejdete, nabízíme možnost zapůjčení našeho firemního vozu zdarma.
Kompletní odhlučnění automobilu vede k výraznému zvýšení jízdního komfortu, a to zpravidla o celou jednu třídu. Dále se zlepší akustické vlastnosti interiéru a s tím i poslech hudby, nelze zapomínat ani na zlepšení konverzace s ostatními pasažéry ve voze. Na železničních přejezdech nebo nerovnostech bude vůz lépe držet pohromadě a tudíž bude mnohem bytelnější.
Ano, na naše odhlučňovací práce dáváme záruku. Pokud by se něco stalo po uplynutí záruční doby, určitě se u nás zastavte. Rádi s vámi probereme všechny možnosti.
Vzhledem k tomu, že jsme už na naší dílně měli obrovskou spoustu zcela nových nebo zánovních vozů, jejichž majitelé se na záruku ptali přímo u oficiálních dealerů, máme odpověď přímo od zdroje. Pokud se v rámci odhlučnění nezasahuje do elektroinstalace a pouze se vylepuje akustické a antivibrační materiály, nemá to na záruku vliv. Ta dál běží standardně.
Na tuto otázku existuje velmi jednoduchá odpověď: Nikoliv. Vrzání plastů je jedním z hlavních důvodů, proč k nám zákazníci jezdí. Tím hlavním je samozřejmě snížení hluku v autě, ale ve spoustě vozidel vydávají plastové části nejrůznější pazvuky a klienti nás prosí o jejich odstranění. Proto se v rámci odhlučnění vozu zaměřujeme i na tyto části.
Spousta lidí si myslí, že ke snížení hluku od motoru stačí odhlučnit kapotu. To je ale to nejmenší, co se v tomto směru dá udělat. Kromě kapoty totiž odhlučňujeme i mezimotorový prostor, ale hlavně celou přední část vozidla.
I tady je odpověď poměrně jednoduchá – musíme odhlučnit dveře. V rámci jejich odhlučňování používáme metodu tří vrstev. První vrstvou je vrstva antivibračního materiálu, kterou používáme na vnější část plechu. Stejnou vrstvu lepíme i na vnitřní část plechu, zatímco na tapecírunk používáme akustickou pěnu. Jen tento postup vede k dosažení maximálního efektu.
Možná vás napadlo, že ke snížení hluku od vozovky postačí odhlučnit podběhy. Bohužel to není pravda. Odhlučnění podběhů je jen bonusem k odhlučnění kompletně celé podlahy a kufru, což je v této situaci nejefektivnější řešení. I u podlahy v drtivé většině případů používáme v rámci odhlučnění metodu tří vrstev materiálu – antivibrační, akustickou a protihlukovou. Totéž platí i u kufru, byť se zde bude postup místy trochu lišit.
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.