Příplatkový audio systém ve výbavě bohužel ještě neznamená, že se jedná o onu koncertní síň, na kterou výrobci lákají v katalozích zákazníky. Ti si pak za velké peníze pořizují hudební odpad. Stejně jako Canton u Škodovek ani Beats audio ve Volkswagenech není žádnou hitparádou. Proto tento v ČR vůbec první VW T-Roc R s výkonem 300 kW prakticky ihned po opuštění autosalonu dorazil k nám na vylepšení hudby.
Prvním a nejdůležitějším krokem bylo překódování jednotky. Důvod překódování je jednoduchý – jelikož je audio systém Beats řízený externím zesilovačem pod sedačkou řidiče a s hlavní jednotkou komunikuje skrz optický kabel, museli jsme "říct" autorádiu, že již nemá komunikovat skrz optiku, ale posílat výstupní signály analogově, jako kdyby tam optika nebyla. Díky našemu externímu partnerovi jsme hl. jednotku odkódovali a získali tak dobrý základ pro ozvučení.
Jakmile bylo autorádio připravené pro zvučení, přistoupili jsme k montáži reproduktorů do dveří. Do předních jsme zvolili high-endové reproduktory značky Helix, kde byly výškový a středobasový reproduktor samozřejmě zvlášť (komponentní). Přední dveře se zapojily do aktivu, což v praxi znamená, že se výškové reproduktory napojily na zesilovač zvlášť od středobasového. Standardně se výškový reproduktor zapojuje přes výhybku společně se středobasem. V tuto chvíli jsme tedy využili 4 kanály na našem špičkovém zesilovači značky Match s DSP procesorem. Zadní dveře bohužel možnost montáže komponentních reproduktorů neměly, vzhledem k čemuž jsme zvolili špičkové koaxiální reproduktory taktéž značky Helix, které zahrály opravdu velkou hitparádu.
Pokud se do auta montují nové reproduktory, tak je odhlučnění dveří alfou a omegou pro maximální kvalitu jejich znění. V tomto konkrétním případě jsme dveře vytlumili standardním způsobem – na vnitřní i vnější plech jsme aplikovali antivibrační materiál. Samotný tapec jsme odhlučnili akustickou pěnou a místa, která mohla potenciálně rezonovat, jsme olepili speciální páskou Madeline.
Aby auto nestrádalo ani z hlediska basů, zvolila se varianta aktivního subwooferu do rezervního kola, aniž by samotné kolo muselo pryč. Toto řešení je nejoptimálnější, pokud chceme skvělé basy, ale současně nechceme, aby byl subwoofer vidět a aby v kufru nějak překážel. Samotný subwoofer je dělaný z velice pevné slitiny, zatímco průměr basáku činí 28 cm. Díky této kombinaci a pevnému upevnění dokáže tento subwoofer rozeznít basovou složku v opravdu každém vozidle. Nesmíme navíc zapomínat na to, že v přední části auta máme velice kvalitní středobasové repro, které také umějí pěkně zabasovat.
V rámci ozvučovacích prací podobného charakteru nesmí chybět ani zesilovač. Pokud však chceme dosáhnout opravdové kvality a čistého zvuku, musíme buď zvolit zesilovač, který bude regulován DSP procesorem, nebo zvolit opravdu špičku v oboru – zesilovač s DSP procesorem v jednom, což je zařízení značky Match. Díky osmikanálovému zesilovači jsme krásně zvýšili výkon reproduktorů a využili jejich potenciál naplno. Nakonec jsme díky časovým korekcím, nastavením fázi a úpravou ekvalizéru dotáhli výkon nového audio systému k maximální spokojenosti našeho zákazníka.