Jak nejlépe odhlučnit zadní podběhy auta?

Odhlučnění zadních podběhů se většinou provádí pouze jako doprovodný krok při odhlučňování komplet celé zadní části vozu. Tento typ odhlučnění provádíme pouze v případě, že již máme odhlučněný kufr a páté dveře, v opačném případě to moc nedává smysl. Přesto jsme pro Vás připravili podrobný návod, který vás celým postupem provede krok za krokem. Jen pamatujte na to, že samostatné odhlučnění této části v praxi moc nepoznáte.

Jaký typ hluku se potlačuje odhlučněním zadních podběhů?

Na rozdíl od předních podběhů jsou zadní podběhy částečně součástí kufru jako takového, v důsledku čehož se hluk od zadní nápravy dostává za jízdy do interiéru o to jednodušeji. Abychom zamezili průniku hluku ze zadní části auta (kufru), je nutné jako první odhlučnit kufr a až potom se vrhnout na samotné podběhy. Hluk je zde generován nejen od vozovky ve vyšších rychlostech, ale kromě toho z důvodu uložení tlumičů prakticky v interiéru auta zde musíme počítat i s hlukem, který se vytváří díky nárazům v menších rychlostech, např. ve městě, při jízdě přes přejezdy, kostky nebo jiné nerovnosti.

Zadní podběhy taktéž mají v drtivé většině i jinou strukturu samotného krytu podběhů. Většinou se zde objevuje klasický látkový podběh, a to z toho důvodu, že látka lépe tlumí jak hluk od vozovky, tak i nárazy kamínků apod. Objevují se vozidla i nižší třídy, kde máme i v zadní části plastový podběh, na kterém lze zapracovat ještě lépe než na látkovém. A právě tomu se budeme věnovat v tomto článku.

1.Demontáž podběhů a příprava plochy na aplikaci odhlučnění

Pro demontáž podběhů budete potřebovat hever a různé nářadí – šroubováky, vytahováky na cvočky apod., jelikož každý výrobce řeší přichycení podběhů ke karoserii auta jinak. Ještě než se pustíte do demontáže kola, zařaďte rychlost a zatáhněte ruční brzdu! Chcete-li mít 100% jistotu, že se váš vůz nepohne, použijte zarážku na přední kolo. Při použití momentového klíče nebo klíče pro demontáž kol doporučujeme obalit „ořech“ Tesa páskou, čímž se vyhnete poškrábání laku.

obel_orech

Úspěšně jste sundali kolo? Pak se můžete pustit do demontáže látkového krytu podběhu (jak už bylo řečeno výše, někdy je vyroben z plastu) a vyčištění kovové plochy karoserie, stejně jako samotného plastového krytu (pokud je tedy podběh plastový). Menší znečištění snadno odstraníte obyčejným lihem, ale na usazenou špínu doporučujeme použít skvělý čistič a odmašťovač All Purpose Cleaner značky Auto Finesse.

zadni_podbehy_origo

2.Lepení tlumících materiálů na zadní podběhy

Nyní se již konečně můžete pustit do aplikace antivibračního materiálu. Na kov podběhů použijte antivibrační materiál StP Black Gold o tloušťce 2,3mm, který účinně ztlumí veškeré vibrace. Tento materiál je sám o sobě nadmíru kvalitní, ale pro dosažení ještě lepšího efektu můžete použít materiál StP Bomb Aero o tloušťce 4,2mm. Před aplikací ho řádně nahřejte horkovzdušnou pistolí. Pozor! Materiál nepřitlačujte jen rukou, pro dosažení 100% funkčnosti a přilnavosti se zde neobejdete bez přítlačného válečku.

zadni_podbehy_antivibracni

Následuje aplikace akustické pěny – druhou vrstvu odhlučnění bude tvořit akustický, voděodolný materiál StP Aeroflex Neoprene 3. Pozor, před jeho aplikací je nezbytné odmastit hliníkovou vrstvu Black Goldu. Tentokrát si s jistotou vystačíte i s obyčejným lihem.

 podbehy_zadni_akusticky

Pokud jsou zadní podběhy na vašem voze plastové a poměrně řídké, můžete se pustit i do odhlučnění samotného plastu. Plastový kryt po řádném odmaštění ošetříme protihlukovým materiálem CTK Multimat Pro o tloušťce 5,5 mm. Tento materiál je odolný proti vodě a olejům a skládá se ze dvou vrstev – akustické s tloušťkou cca 3 mm a protihlukové s tloušťkou zhruba 2 mm. Díky tomu se s ním velmi snadno pracuje a jeho nalepení je naprostá hračka. Materiál můžete aplikovat na podběh a přitlačit ručně, ale pro jistotu jej několikrát přejeďte válečkem, aby nevznikly nežádoucí vzduchové bubliny.

zadni_plast_origo

zadni_plast_protihlukova_vrstva 

Pokud jste majiteli auta s podběhy vyrobenými z látky, bohužel není možné je odhlučnit, a to žádným materiálem – nic na nich totiž nebude držet. S takovýmito podběhy se většinou můžeme setkat u aut střední třídy. A proč je vlastně automobilky používají? Látkové podběhy díky své specifické struktuře lépe tlumí hluk od vozovky a nárazy kamínků, což plastové podběhy tak dobře nesvedou.

Souhrn materiálů pro odhlučnění zadních podběhů

  • antivibrační materiál StP Black Gold pro redukci vibrací od podběhů. Pokud se poohlížíte po ještě efektivnějším materiálu, doporučujeme StP Bomb Aero – materiál je nutné nahřát horkovzdušnou pistolí
  • 3-4× akustický materiál StP Aeroflex Neoprene 3 pro ztlumení akustického hluku od kol
  • CTK Multimat Pro na plastový kryt zadních podběhů pro maximální izolaci hluku od silnice – pouze v případě, že jsou zadní podběhy vyrobené z plastu

Pokud máte pochybnosti, zda odhlučnění zadních podběhů zvládnete sami, nemáte k tomu vhodné prostory nebo byste jednoduše rádi svěřili montáž do rukou skutečných odborníků, neváhejte nás kontaktovat na tel. 774 195 533 nebo napište na info@2din.cz a domluvte si termín odhlučnění nejen zadních podběhů, ale klidně i komplet celého vozu.

UPOZORNĚNÍ! Odhlučnění zadních a předních podběhů provádíme na naší dílně pouze v rámci odhlučnění balíčku Premium Plus auta.