Omlouváme se za opožděné vyřizování emailů, dnes veškeré dotazy v emailu budou vyřízené. Děkujeme za pochopení.

Jak odhlučnit kufr auta?

Pro kvalitní odhlučnění kufru je nezbytné použít několik druhů materiálů. Jelikož se na trhu potkáváme s instalacemi kde se používá při odhlučnění kufru tenký antivibrační materiál v kombinaci s termoakustickým, nebo materiál 3 v 1 ( což je ještě horší kombinace ) není možné počítat s kvalitním odhlučněním. Proto jsme se rozhodli  ukázat co v prakci opravdu funguje. 

 

Proč odhlučňovat kufr ?

Od kol vozidel se vytváří velmi silný hluk ale i taky se hluk tvoří díky aerodynamickému působení na dálnici. Pokud ale se jedná o kombi problém s hlukem ve vozidle je ještě intenzivnější než je tomu tak např. u sedanu.

Potřebný materiál pro kvalitní odhlučnění kufru ve voze

 

1. Volba materiálů

Po zvlení výše uvedených materiálu a připravení veškerých pomůcek můžeme začít s demontáži. Pozor na kombinaci použití odhlučňovacích materiálů, které musí být použité ve spravném pořadí.

2. Demontáž

Pro odhlučnění kufru je zřejmé, že se musí demontovát veškeré plasty, čalounění nebo také elektronika která je upevnění k karoserii vozidla pokud víte, že bude vadit při odhlučnění. Proto musíme docílit toho abychom měli maximálně velké množství plochy kde můžeme aplikovat materiál.

106909_1

3. Příprava plochy

Proto aby se materiál udržel a dobře přilnul k povrchu musíme důkladně vyčistit plochu a samozřejmě ji i odmastit.

4. Aplikace materiálů

Pro zabranění šíření vibrace kovu který se hodně podílí na vytváření hluku aplikujeme na podlahu a boční strany vozidla antivibrační hmotu o tloušťce 2.3mm StP Black Gold. Na podlahu můžeme použít i protihlukový materiál StP Accent 6. Pro útlum vibrací a průníku hluku od podběhů použijeme silnější amteriál StP Bomb Aero který je velmi efektivní při zabárníní vibrací kterým podléhají podběhy pro kvalitnější odhlučnění taktéž se musí odhlučnit i podběhy z venkvoní části ( o tom máme sepsaný taktéž článek ). POZOR tenší materiál o tloušťce cca 2mm, který lze vidět na internetu že se používá na podběhy, nemá praktický žádný efekt na takto zatížené místo jako je podběh. Nezapomínáme vše řádně přitlačit a Bomb Aero pro řádné přitlačení je potřeba nahřít horkovzdušnou pistoli ( fénem ).

106909-1

Další krok je zabranění šíření hluku do kabiny na který použijeme akustickou pěnu StP Biplast. Na podběhy kde jsme aplikovali StP Bomb Aero aplikujeme Biplast o tloušce 20mm a na boční strany lze aplikovat Biplast o tloušťce 10mm. 

106909-2

5. Opětovná montáž

Pokud se kufr řádně odhlučnil, můžeme se vrhnout na opětovnou montáž čalounění, plastů a dalších elementů.