Jak odhlučnit podlahu auta ?

Podlaha je pro odhlučnění vozidla velmi důležitý prvek, a to z toho důvodu, že se skrze podlahu dostává do vozidla poměrně dost hluku od vozovky. Navíc platí, že zátěž na podlahu vozidla je obrovská a tudíž vibruje,  což je zdroj velkého hluku. Proto je nutné si uvědomit jak moc hluk od podlahy vadí při cestování a dle toho zvolit typ odhlučnění. Podhlahu můžeme odhlučnit pouze antivibračním materiálem nebo dvouvrstvě a to antivibrační i protihlukovou hmotou.

Potřebný materiál pro odhlučnění podlahy

 

1. Volba materiálů

Jako antivibrační materiál na podlahu zvolíme StP Black Gold, který bude díky své tloušťce bránit šíření vibrací. Na více zatěžovaná místa můžeme použit i StP Bomb Aero. Pro větší efekt a zabránění průniku hluku použijeme protihlukový materiál StP Accent o tloušťce 6mm.

2. Demontáž

Jedná se o obtížný proces při kterém se musí odstrojit kompletně všechna sedadla, koberec i originální protihlukový materiál z výroby. Dbát se musí i na šroubky, aby při montáží dílů interiéru zpět nic nechybělo.

106909-2-2

3. Příprava povrchu

Pokud již máme interiér kompletně venku, potřebujeme plochu připravit pro aplikaci materiálu. Proto musíme podlahu automobilu vysát a následně odmastit.

106909-1-2

4. Aplikace materiálů

Jako první vrstvu při odhlučnění podlahy použijeme antivibrační materiál o tloušťce ne méně než 2mm. My používáme antivibrační materiál StP Black Gold o tloušťce 2.3mm a místy i StP Bomb Aero (např. středový tunel nebo vnitřní - interiérová - strana podběhů), který řádně přitlačujeme přítlačným válečkem. Jako druhou vrstvu použijeme StP Accent 6 nebo StP Splen 4 ( který se jeví více jako termoakustický materiál a je taktéž o něco tenčí než Accent 6 ). POZOR na materiály které můžeme vidět při některých ukázkách instalací na internetu. Materiál jako je například Neoprene nebo materiál 3 v 1 na podlahu a do kufru vozidla nepatří a to z toho důvodu, že materiál Neoprene je spíše termoizolační materiál a proto je účinný spíše pod kapotou nebo jako výplň na plastových podbězích, materiál 3 v 1 ( kombinace alu butylu a tenkého neoprenu ) má zase velmi malý podíl butylu který brání rošíření vibrací a tím pádem nemá tenká vrstva butylu na podlaze praktický žádný účinek.

106909-7

5. Opětovná montáž

Vzhledem k tomu, že na podlaze se přidalo cca 8mm materiálu musíme montovat koberec a plasty pomalu a dávat si přitom pozor na šroubky a cvočky.