Pokud plánujete vyměnit autorádio za nějaký lepší aftermarket kousek, možná vás napadla otázka, co všechno lze převést pomocí ISO konektorů a zda koupě ISO redukce stačí, abyste vše zapojili tak jak potřebujete.
Tovární konektory obvykle obsahují piny s různými funkcemi, ale běžné ISO redukce převádí pouze ty nejzákladnější funkce nezbytné pro spuštění autorádia a napájení reproduktorů. Ostatní funkce, jako je třeba ovládání pomocí tlačítek na volantu, couvací kamera nebo fantomové ovládání antény, budete muset připojit buď samostatně anebo pomocí speciálního adaptéru (namísto ISO redukce).
Co všechno lze převést pomocí ISO redukce?
ISO konektory mají dvě různé, barevně odlišené části. ISO redukce je vždy rozdělena právě do těchto dvou různobarevných částí. Hnědý konektor slouží pouze pro reproduktory. Všechny ISO redukce automaticky předpokládají přítomnost předních a zadních reproduktorů, což znamená plné obsazení všech osmi pinů.
Černá část ISO konektoru je určena pro napájení. Řeší trvalé plus, spínané plus, kostru, spínání anténního zesilovače nebo elektrické antény a stmívání displeje autorádia. ISO redukce tuto část využívají pouze částečně, a to pro zmíněné funkce – zbylé tři pozice se zpravidla nevyužívají.
Když to zkrátíme, úkolem ISO redukcí je zprostředkovávat pouze základní funkce, jako je spínání autorádia, paměťová funkce, spínání antény a připojení reproduktorů.
Co ISO redukce neřeší?
Je zde několik klíčových funkcí, které do kompetencí ISO redukce nespadají. Ty navíc mohou být docela zásadní. Standardní ISO redukce nemá v popisu práce převádění informací jako jsou hodnoty pro ovládání na volantu, signál zařazení zpátečky, stav ruční brzdy nebo rychlostní impulzy.
Chcete-li mít k těmto funkcím nadále přístup, bude nezbytné použít speciální adaptér pro zachování ovládání na volantu, s nímž bude možné nejen tyto funkce ovládat, ale navíc bude adaptér generovat nezbytné informace, například pro zapojení parkovací kamery nebo přehrávání videí.
ISO redukce vám nepomůže ani se spínáním originálních externích zesilovačů z výroby a vedení signálu do nich. Pokud vlastníte vůz s aktivním audio systémem (BOSE u starších Audi, Škoda Sound systém u starších Škodoveck apod.), budete si muset přikoupit speciální adaptér pro ovládání aktivního audio systému, nebo celý zvu kompletně překopat.
Dále se sluší zmínit, že ISO redukce nijak neřeší zapojení antény. K tomu je třeba použít anténní adaptér nebo adaptér s fantomovým napájením.
Poznámka na závěr: Pamatujte na to, že adaptéry pro ovládání na volantu, adaptéry pro aktivní audio systémy atd. již ISO redukci obsahují. Při nákupu těchto adaptérů proto není nutné, abyste si pořídili i samostatnou ISO redukci.
Zeptejte se nás
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.