Škoda Octavia III RS - Kompletní odhlučnění a výměna reproduktorů

Škoda Octavia třetí generace se obecně jeví jako velmi povedený počin této mladoboleslavské automobilky. Toto v mnoha směrech skvělé auto si lidé brzy velmi oblíbili, ale po nějaké době se zjistilo, že všechny vozy mají jeden obrovský nedostatek – nedostatečně kvalitní odhlučnění. Z tohoto důvodu jsou u nás na dílně Škodovky této generace pravidelnými hosty, přičemž často jezdí také na nové ozvučení. Ani to totiž v originálu není úplný zázrak. Už vůbec se Škodě nepodařila příplatková výbava Canton, kterou taktéž upravujeme a vylepšujeme zvuk, ale o tom vám povíme u jiné montáže. Abychom snížili hluk ve vozidle, provedli jsme odhlučnění kompletně celého spodku vozu včetně všech dveří. Pro maximální potlačení pazvuků od vozovky je nutné odhlučnit jak kompletně celou podlahu a kufr, tak i podběhy. V rámci ošetření podběhů se volí varianta odhlučnění kovové části auta materiálem StP Bomb o tloušťce 4,2 mm, který je naprostou špičkou ve své kategorii a pyšní se největším akustickým ztrátovým činitelem. Jako druhou vrstvu obvykle volíme speciální materiál Neoprene o tloušťce 6 mm nebo 3 mm – ta se vždy určí podle toho, kolik prostoru je mezi krytem podběhu a samotným podběhem. Pokud se v zadní části podběhu nachází látkový kryt, odhlučňujeme pouze kovovou část, a to ve dvou krocích. Přední podběhy jsou většinou plastové, proto na plast aplikujeme ještě jednu tenčí antivibrační vrstvu – StP Silver o tloušťce 2,0 mm. Pokud na to máme prostor, použijeme i Neoprene 3,0 mm. Kovová část předních podběhů se odhlučňuje stejným způsobem, jak v zadní části vozu. Pro odhlučnění podlahy a kufru v drtivé většině případů využíváme tři vrstvy odhlučnění. Jako základ používáme antivibrační materiál StP Gold 2,3 mm, který potlačuje vibrace kovové konstrukce auta a redukuje šíření hluku díky celkově větší bytelnosti konstrukce. Druhou vrstvu tvoří akustická stlačená pěna o tloušťce 4,0 mm, která hluk rozštěpuje, zatímco jako třetí vrstvu používáme speciální protihlukový materiál StP Noiseblock s tloušťkou 2,0 mm, který brání hluku proniknout do kabiny auta. Díky této kombinaci docílíme mimořádně kvalitního odhlučnění auta s maximálním možným efektem. Pro odhlučnění dveří používáme vždy standardní postup – ať už jde o snížení hluku nebo ozvučení, provádíme jej vždy ve třech vrstvách, a to antivibračním materiálem na vnější kov dveří a vnitřní plech a akustickou pěnou na samotný tapec dveří.

Fotografie z průběhu montáže

Materiál použitý při montáži

Produkt Množství Cena Celkem
MDF podložky 165mm - Škoda / VW / Seat MDF podložky 165mm - Škoda / VW / Seat 2 ks 279 Kč 558 Kč
Neoprene 3 Neoprene 3 3 ks 180 Kč 540 Kč
Reproduktory DLS M6.2 Reproduktory DLS M6.2 2 ks 2 990 Kč 5 980 Kč
STP Biplast 10 STP Biplast 10 22 ks 180 Kč 3 960 Kč
STP Black Gold STP Black Gold 51 ks 120 Kč 6 120 Kč
STP Black Silver STP Black Silver 11 ks 90 Kč 990 Kč
STP Blackton 4 STP Blackton 4 31 ks 110 Kč 3 410 Kč
STP Bomb Aero STP Bomb Aero 4 ks 350 Kč 1 400 Kč
STP Madeline páska STP Madeline páska 4 ks 30 Kč 120 Kč
STP Noise Block STP Noise Block 16 ks 129 Kč 2 064 Kč
Časová náročnost: 30 hodiny
Celková cena 43 292Kč

Potřebujete odhlučnit váš automobil, ale nevíte si rady, které části automobilu odhlučnit, nebo potřebujete odhlučnit automobil jinak než v případě této montáže? Právě kvůli tomu jsme pro Vás připravili náš vlastní konfigurátor odhlučnění. Ve kterém si zvolíte části automobilu, které si přejete odhlučnit, případně si pročtete proč se vybranou část vyplatí odhlučnit nebo naopak.

zobrazit konfigurátor

Podobné montáže